شما هم در پیج اول گوگل باشید!

  • ۰
  • ۰

برای مبتدیانی که به تازگی کار با گوگل ادوردز را شروع کرده‌اند، ۷ ترفند زیر می‌تواند مفید باشد تا از اشتباهات احتمالی در زمینه تبلیغات کلیکیجلوگیری کنند و به سود بهتری از سرمایه‌شان دست یابند.

آیا تبلیغات کلیکی فقط هدر دادن پول است؟

بسیاری از کسانی که به تازگی کار با تبلیغات کلیکی Adwords را شروع کرده‌اند به این نتیجه می‌رسند که تبلیغات کلیکی فقط هدر دادن پول است و آنرا کنار می‌گذارند، زیرا بدون هیچ سودی مجبور به خرج کردن پول هستند. قبل از اینکه ترفندهای اجرایی تبلیغات کلیکی را شرح دهیم و از آنجا که این مقاله اساساً برای تازه کاران در زمینه تبلیغات کلیکی است، فکر می‌کنم بهتر است ابتدا بگوییم که تبلیغات کلیکی هدر دادن پول نیست. بلکه روشی سریع برای دست یافتن به مشتریان و فروش‌های آنلاین و البته نسبت تبدیل بهتر بازدیدکنندگان به مشتری است. (تبلیغات کلیکی گوگل از همه ابزارها به غیر از سئو بهتر است.)

بنابراین اگر در حال استفاده از تبلیغات کلیکی هستید اما پولی عایدتان نمی‌شود، نباید تسلیم شوید بلکه بهتر است در مورد روش‌های بهینه سازی کمپین‌تان برای سود سرمایه بهتر مطالعه و تحقیق کنید. ترفندهای تبلیغات کلیکی زیر شما را در مسیر درستی راهنمایی می‌کند.

۱- کمی در مورد ساختار حساب کاربری‌تان فکر کنید

بسیاری از آنهایی که تازه وارد گوگل ادوردز می‌شوند کمپین یا ادگروپی را ایجاد کرده و هر آنچه که دارند را درون آن قرار می‌دهند. چنین کاری پسندیده نیست و توضیح چرایی آن در این پست سخت است فقط باید بگویم که حساب کاربری گوگل ادوردز شما باید ساختار وب سایتتان را دنبال کند.

این یعنی اگر ۴ نوع محصول دارید در حسابتان هم می‌توانید ۱ کمپین با ۴ ادگروپ داشته باشید (یکی برای هر محصول). به علاوه اگر بیشتر از یک کشور یا زبان برای مثال انگلیسی و اسپانیایی را هدف گرفته باشید، باید برای هر زبان یک کمپین جداگانه داشته باشید.

اگر مانند بیشتر افراد همه چیز را در یک ادگروپ قرار داده‌اید، پس بهتر است که متخصصی را استخدام کنید تا کمپین‌ها را به روشی بهتر تنظیم نماید و مجدداً به خط مشی‌های تعیین شده توسط Adwords دقت کنید. در یان صورت پلن‌های مدیریت اکانت پارس ادوردز می‌تواند برایتان مفید باشد.

۲- همیشه قرار نیست صفحه اصلی وب سایتان صفحه فرود تمام آگهی‌ها باشد

وقتی آگهی‌های گوگل ادوردز را ایجاد می‌کنید باید URL را آماده کنید تا افراد با کلیک کردن بر روی آگهی به یک صفحه مشخص وارد شوند. بیشتر افراد آدرس صفحه اصلی وب سایتشان را قرار می‌دهند اما این کار صحیح نیست. در واقع بهتر است که کاربران را به صفحه‌ای راهنمایی کنید که در آن اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات تبلیغ شده در آگهی وجود دارد.

برای مثال اگر فروشنده حلقه‌های نامزدی هستید باید کاربران را به صفحه خرید حلقه‌های نامزدی وب سایتان که انواع مختلفی در آن وجود دارد، هدایت کنید نه اینکه صفحه اصلی وب سایت با فهرستی از تمام محصولات برایشان باز شود.

۳- آگهی‌های موبایل را فراموش نکنید

در مقاله ترفندهای تجارت الکترونیک اشاره کردم که به عنوان یک فروشنده نباید موبایل را فراموش کنید حتی اگر انتظار خرید مستقیم از طریق موبایل را نداشته باشید. برای افرادی که در گوگل تبلیغ می‌کنند هم همینطور است.

باید آگهی‌های متناسب برای موبایل طراحی کنید و اگر انتظار فروش زیادی از این طریق ندارید، آگهی‌های کم خرج را آماده کنید. دلیلش هم ساده است از نظر آماری اثبات شده که افراد زیادی جستجو برای محصولات و خدمات را با موبایلشان انجام می‌دهند و سپس در دسکتاپ رایانه ادامه می‌دهند.

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز

۴- از اکتنشن‌ها برای افزایش میزان کلیک استفاده کنید

اکستنشن‌ها باعث می‌شود که احتمال کلیک کردن بر روی تبلیغات شما افزایش یابد، اینکار را می‌توان با افزودن قسمت‌های بیشتر در آگهی مانند لینک‌های مستقیم به صفحات محصول سایت یا صفحه تماس با ما یا افزودن توضیحات بیشتر در مورد مزایایی که دارید و مواردی از این دست انجام داد.

افزودن اکستنشن (Extension) برای تبلیغات کار ساده‌ای است و می‌تواند میزان نرخ کلیک را بسیار افزایش دهد.

۵- در صورتی که کمپین سودآوری دارید آن را گسترش دهید

این نکته اساس کار شماست. زیرا فقط در صورتی باید کمپین‌هایتان را گسترش دهید که سودآوری داشته باشند. تبلیغات کلیکی روشی ساده برای خرج کردن پول هنگفت بدون آگاهی کامل است پس باید عملکرد کمپین‌تان را بررسی کنید و در صورتی که سودآوری داشته باشد به آن سرمایه و بودجه اضافه تزریق نمایید.

اگر هیچ سودی بدست نیاورده‌اید پس بهتر است که اول از همه کمپین تان را بهینه سازی کنید و با سودآور شدن آن پول بیشتری برایش خرج کنید.

۶- امکان تبدیل همراه با ارزش‌ها

این موضوع در رابطه با نکته قبلی است و چیزی که مهم است، بررسی نرخ تبدیل (Conversion Rate) در کمپین نه تنها با هدف ارزیابی تعداد تبدیل‌ها، بلکه بررسی ارزش تبدیل است. بررسی نرخ تبدیل شاید کمی دشوار باشد، اما اگر بررسی کنید که آیا کمپینتان سودآوری دارد یا خیر، کمک زیادی به شما می‌کند.

اگر در بررسی نرخ تبدیل همراه با ارزش آن مشکلاتی ایجاد شود می‌توانید کسی را استخدام کنید با هزینه بسیار کم این کار را برایتان انجام دهد.

۷- از اعداد در آگهی‌تان استفاده کنید

منظورم از اعداد، اعداد تصادفی نیست بلکه این اعداد شامل پیشنهادت، قیمت‌ها و تخفیف‌هاست. آگهی‌هایی که پیشنهادات مشخصی با دادن اعداد کاملاً دقیق مانند ۴۵% تخفیف در قسمت‌های فروش یا پلن‌های ویژه از ۴۹٫۹۰۰ تومان نمایان می‌شوند، عملکرد بهتری نسبت به آگهی‌هایی دارند که در آن‌ها هیچ عدد و رقمی وجود ندارد.

  • ۹۸/۰۲/۲۶
  • حسین قبیله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی